Men herregud..

Såhär långt blogguppehåll har jag nog aldrig haft tror jag. :/
Ska försöka ta tag i det men tiden vill inte riktigt räcka till alla dagar.
Lite av det som hänt sedan sist;
* Julafton firades hemma hos oss för första gången vilket var väldigt mysigt. Brorsan och jag handlade och grejjade och det blev rätt lyckat för att vara första gången tycker jag. =) Julklapparna flödade som vanligt och vi fick allihopa mkt fina klappar.
*Nyår "firade" vi för första gången hemma nästan helt utan firande. Det var så skönt att slippa pådrag med städning, matlagning och skålande. Vi åt en god middag, spelade spel och barnen kom i säng 19.00 som vanligt. Sen kollade jag och Tonny på film i soffan i pyjamas och vid tolvslaget tittade vi på fyrverkerierna igenom fönstret och skålade i cola light. :P Väldigt skönt och mysigt. =)
* Vi har varit på ultraljud 2 gånger och fått datumet för beräknad födsel flyttat lite fram och tillbaka, men nu har dom konstaterat att vi väntar en lite flicka den 4:e Juli 2012. Spännande!
* Nathalii hade en jobbit kiss-i-sängen period sist jag bloggade, den försvann helt under jullovet och förmodligen så berodde det på trötthet (hon var så trött att hon inte vaknade när hon var kissnödig).
*På jullovet gick vi till Technichus och där gav Nathalii bort sina nappar till den "nappvaktande katten". Det gick väldigt bra dagtid men på natten fick hon nästan ångest och kunde inte sova, så den andra natten bestämde vi oss för att ge henne en "nattnapp". Som man bara får ha på natten om man är ledsen. Det var kanske dumt gjort men hon har varit sånt otroligt napp-freak så det kändes som en god idé att ta en sak i taget. Nattnappen planeras att slopas till påsk, då ska påskharen få den. =)
*Jag har gått ner på halvtid då jag inte riktigt hann med mig förra terminen, barnen (spec Theo) är sjuka lika mkt som dom är friska så det är svårt att hinna med skolan. Nu känns allt mkt bättre och jag hinner med både barn, skola och hem utan att måsta slå knut på mig själv.
*Tonny ska byta jobb igen, och därmed gå upp i lön och gå ifrån den hemska timpenningen. Vi hoppas att det ska bli bra och att han ska trivas.
Nu kommer jag inte på nått mer, men jag lovar att blogga lite oftare nu för tiden. :P


Kommentarer
Anna Hasselblad

Äntligen ett inlägg! går in varje dag men ingen Emma har skrivit någonting! Fortsätt blogga!!!:)

2012-03-08 @ 22:22:47
URL: http://ahas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0