Hello, hello again!

Lääängesen jag skrev ett riktigt blogginlägg nu men då blogglusten inte infinner sig så är det ingen idé att krysta fram inlägg. =)
Nu när jag var ute på en iskall promenad i den strålande solen så fick jag helt plötsligt ett otroligt sug efter att blogga lite så nu kör vi igång igen helt enkelt!

Vad händer?

Ja det har ju hänt en hel del den sista tiden som jag inte orkat blogga om, små saker för visso men ändå saker. :P

* Theo har döpts.
Den 30/10 döptes han i Säbrå kyrka. Det var fint och trevligt och det kom massor med nära och kära människor som ligger oss varmt om hjärtat. Theo fick helt underbara dopgåvor och vi åt massor med tårta, bullar och kakor.
Tack alla ni som kom och förgyllde Theos speciella dag!

* Theo som nu är 6 månader har lärt sig sitta och även fått två små tänder. Han äter massor med mat och ammas inte alls på dagarna längre, vilket är en befrielse om ni frågar mig. På nätterna sover han otroligt dåligt och ammas typ 1000 gånger, han vägrar ta flaskan och ingen annan kan lägga honom utom jag. Det är riktigt tärande men jag är inte typen som låter mina barn skrika sig till sömns så det är bara att kämpa på.
Annars är han en väldigt glad kille som har lätt för att skratta och tycker om det mesta och dom flesta.
Nathalii är såklart favoriten och hon älskar att få honom att skratta.
Theo är en riktigt stor kille och väger nu 9.5 kg, är 71 cm lång och har storlek 80. 

* Nathalii är nu 2.4 år och pratar och pratar och pratar heeela dagarna. Hon är riktigt duktig på att prata men kör mycket på någon slags förkortningar. Köbull betyder t.ex köttbullar, baywa betyder babywatcher och tå betyder tårta.
Hennes absoluta favoritsysslor är att rida och att åka bil. Det skulle hon nog kunna göra hela dagarna om hon fick. =)
Just nu längtar hon efter att få åka till starnden och bada, att få cykla och att kunna blåsa bubblor utan overall och vantar.
Vi har äntligen fått ordning på hennes sömn och nu både somnar hon och vaknar i sin egen säng. Skönt att årminstonde ett av barnen sover hela nätterna. :P
Nathalii har äntligen växt ikapp sig lite och väger nu 12.5 kg är ca. 90 cm lång och har storlek 92.

* Vi ska gifta oss i Juni 2012 och planerna är redan i full gång. Egentligen så skulle vi ha gift oss 080808 men då blev jag gravid med Nathalii och sen har tiden bara runnit iväg. 2012 så kommer Theo vara 2 år och det känns rätt lagom, sen så hinner vi spara ihop lite pengar och fixa allt som ska fixas utan att stressa ihjäl oss.
För hjälp vad dyrt det är att gifta sig och vad mycket det är som ska fixas! :S

* Jag ska äntligen dra igång med körkortet igen och ska spara undan en slant varje månad är det tänkt, drömmen är att ha lyckats innan året är slut.

* Vi planerar en resa till Malmö i sommar vilket vi ser fram emot allihopa. Vi planerar och planerar och längtar som galningar.


Nu vaknar barnen så jag får skriva lite mer senare.

Tjing!


Kommentarer
Anna

åååh:D vad roligt att ni ÄNTLIGEN ska gifta er:D

2011-02-09 @ 15:16:13
URL: http://ahas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0