Tvärtemot-lista.

Jag hittade en flick-pojk-lista hos Elin som var lite mystiskt tvärtemot vad mina graviditer har varit, kände att jag måste jämnföra mina två andra graviditeter med den jag har nu och se om det finns några likheter. =)
Gravid med Nathalii:


Magens form
Pojke: Toppig, utåtstående mage som inte syns bakifrån. 
Flicka: Utbredd mage som sätter sig även på sidorna. X

Pigmentrand på magen
Pojke: Lång & tydlig rand. 
Flicka: Ingen rand. X

Babyns hjärtfrekvens
Pojke: Hjärtfrekvens under 140 slag/min.
Flicka: Hjärtfrekvens över 140 slag/min. X

Mammans skönhet under graviditeten
Pojke: Bibehållen skönhet. X
Flicka: Flickan tar sin mammas skönhet under graviditeten.

Halsbränna
Pojke: Mycket. X
Flicka: Lite eller ingen.

Babyn hickar
Pojke: Lite eller inte. 
Flicka: Mycket. X

Babyn sparkar
Pojke: Mycket. X
Flicka: Lite mindre.

Var i magen babyn ligger
Pojke: Babyn ligger högt. X
Flicka: Babyn ligger lågt.

Blödande tandkött
Pojke: Mindre blödande.
Flicka: Mycket blödande. X

Utåtputande navel
Pojke: Senare under graviditeten. X
Flicka: Tidigt i graviditeten.

Babyn sparkar på
Pojke: Höger sida. 
Flicka: Vänster sida. X

Mammans illamående
Pojke: Inte alls eller lite.
Flicka: Mycket. X

Håret på mammans ben
Pojke: Snabbt växande. 
Flicka: Normalt växande. X

Mamman är sugen på
Pojke: Choklad & Lakrits. X
Flicka: Frukt & Syrligt.

Slutresultat 
Pojke: 6 st
Flicka: 8 st

Det stämde ju ändå in trots att det var rätt jämnt.


Gravid med Theo.



Magens form
Pojke: Toppig, utåtstående mage som inte syns bakifrån. 
Flicka: Utbredd mage som sätter sig även på sidorna. X

Pigmentrand på magen
Pojke: Lång & tydlig rand. 
Flicka: Ingen rand. X

Babyns hjärtfrekvens
Pojke: Hjärtfrekvens under 140 slag/min. X
Flicka: Hjärtfrekvens över 140 slag/min.

Mammans skönhet under graviditeten
Pojke: Bibehållen skönhet.
Flicka: Flickan tar sin mammas skönhet under graviditeten. X

Halsbränna
Pojke: Mycket. X
Flicka: Lite eller ingen.

Babyn hickar
Pojke: Lite eller inte. X
Flicka: Mycket.

Babyn sparkar
Pojke: Mycket.
Flicka: Lite mindre. X

Var i magen babyn ligger
Pojke: Babyn ligger högt.
Flicka: Babyn ligger lågt. X

Blödande tandkött
Pojke: Mindre blödande.
Flicka: Mycket blödande. X

Utåtputande navel
Pojke: Senare under graviditeten.
Flicka: Tidigt i graviditeten. X

Babyn sparkar på
Pojke: Höger sida. 
Flicka: Vänster sida. X (fast han sparkade nästan bara neråt)

Mammans illamående
Pojke: Inte alls eller lite.
Flicka: Mycket. X

Håret på mammans ben
Pojke: Snabbt växande. 
Flicka: Normalt växande. X

Mamman är sugen på
Pojke: Choklad & Lakrits.
Flicka: Frukt & Syrligt. X

Slutresultat 
Pojke: 3 st
Flicka: 11 st

Det här stämde som ni ser inte alls.

Det är ju lite tidigt att jämnföra med den här graviditeten men som det känns just nu så är den väldigt lik graviditeten med Natahlii. Jag mår otroligt illa och har väldigt svårt att äta. Vatten och banan är väl det som går ner. Vissa dagar kan jag inte äta alls medans vissa dagar får jag i mig både frukost, lunch och middag (dock väldigt små portioner, ofta beståenda av frukt)  Sen så är jag sådär abnormt trött som jag var när jag väntade Nathalii, helst av allt skulle jag vilja sova 15 timmar per dygn, men det är såklart en omöjlighet.
=)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0