Julklappar - check!

Jag hatar när folk skriver så, check, också gör jag det själv? Usch, vad är det för fel på mig? :P

Alla julklappar är klara, nu är det bara inslagningen kvar (det värsta av allt) .
Känns skönt att vara klar i tid i år, annars så sitter jag ofta på julaftonsmorgon och slår in dom sista. :P
I vanliga fall så brukar barnen få en stor grej var och några mindre. vi har även satt en gräns på 10 julklappar per barn då jag lätt flyter iväg annars. Dom får så mkt av andra släktingar och vänner så det blir lätt för mkt. Förra julen så orkade Nutte inte ens öppna alla julklappar utan vi fick spara några till dagen efter. =)
I år fick dom dock en gemensam stor då vi inte kunde komma på nått mer som behövdes. Dom ska få ett IKEA-kök då Theo har lyckats pajja deras gamla spis. Båda älskar det där köket och jag får alltid släpa iväg dom från det när vi är på IKEA. Så det känns som en bra julklapp. Dom andra juklapparna består bland annat av nya kastruller och andra köksgrejjer från IKEA, böcker, badleksaker och duplo.
Jag känner faktiskt att vi har fått till vettiga och genomtänkta julklappar i år och inte bara en massa impulsköp (vilket jag är mästare på i vanliga fall). Det är svårt att inte överhandla när det gäller barnen, man vill ju ge dom allt och det finns dessutom så himla mkt roligt att köpa till dom. Det är lite därför vi har satt 10-pakets gränsen, det ballar lätt iväg annars.
Hur mkt brukar ni lägga på julklappar varje år? Vi lägger ungefär 1500 per barn men bara 500 till varandra (jag och Tonny). Det tycker jag är ganska lagom, och det räcker oftast ganska precis till till det man tänkt köpa. =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0