Förlossningstristess.

Imorse vid 9 (torsdag bf+8) vaknade jag av en halvdan värk, ingen smärtsensation direkt men det kändes ändå som att det var nått på gång. Jag märkte också att det sista av slemproppen gått så jag tog en dusch och gjorde mig klar för att ev behöva åka in. Trodde värkarna skulle komma igång ganska fort men ack så fel jag hade. Gick hela dagen och pysslade men värkarna tilltog inte och jag började ana att vi åtminstonde skulle bli hemma en natt till.
Runt klockan 5 så har vi precis bytt sängkläder och Tonny springer ner i tvättstugan för att slänga in en maskin och så går vattnet. :O
Jag stod i hallen på övervåningen precis ovanför trappen, nuttan kommer upp för trappen och utbrister " - OJ MAAAAMMAAAA!!!!" =) Tonny kommer in igen och jag gormar att vattnet gått. Han fick nog lite småpanik men lyckades dölja det lite halvbra.
Jag ringde in och dom ville att jag skulle åka in för kontroll så småningom.
Vi käkade lite, packade det sista och mamma och Ellen kom för att ta hand om Nutte medans pappa körde ner oss.
Väl här så var allt bra och jag skulle få åka hem och komma tillbaka imorron igen vid lunch, jag skulle bara få ta tempen först....mmm, visst. :/

2 temptagningar och 2 timmar senare så fick vi veta att min temp är för hög och att jag måste stanna kvar så att jag inte har någon infektion. Skitkul, verkligen. stackars pappa fick sitta i bilen i 2 timmar i onödan och jag fick inte komma hem till min kära lilla skrutt som ligger i vår säng där hemma och sover.

Jag har aldrig varit borta mer än typ 3 timmar från henne förut, och aldrig sovit utan henne sedan hon föddes. Känns jättejobbigt att behöva sitta här och uggla helt i onödan och dessutom vara utan henne. Ingen bebis har man å snusa på heller. =(

 

Nu sitter vi iaf på patienthotellet och tråkar, borde eg sova men kan verkligen inte. Sen så ska jag tempas och bebisens hjärtljud kollas igen vid 2-3 så det känns inte så värt att sova nu.

Imorron klockan 7 ska vi käka frukost och klockan 8 ska jag undersökas. *suck*
Nu vill jag bara få åka hem, och få sova i MIN säng med BÅDA mina barn.


Önska mig lycka till snälla ni, känns som att jag kan behöva det. :(



Kommentarer
Hanna

LYCKA TILL EMMA!

Jag förstår dig, det är ett jävla elände att vänta på att det ska dra igång, men alldeles snart GÖR det det och efteråt spelar det ingen roll. Sooooov. ÄÄÄÄÄÄT.

Kram!

2010-07-23 @ 07:07:04
URL: http://minamellanrum.blogg.se/
Tina Källman

Lycka till gumman, snart är du hemma med dina 2 underbara barn Många kramar från oss

2010-07-23 @ 10:14:25
Sara

Lycka till med allt...=)

2010-07-23 @ 18:05:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0