Liten hästlista i brist på annat. :P


Brukar du vara nervös när du ska tävla?
Nej faktiskt inte, och om jag är det så släpper det efter första hindret.

Rider du hoppning eller dressyr eller fälttävlan?
Hoppning är helt klart favoriten!

Har du hästarna hemma eller inakorderade?
Jag har tyvärr inte en endaste häst. =(

Var brukar du köpa din ridsaker?
Då jag inte har någon häst för tillfället så köps det inte så värst mycket.

Vilket är ditt favorit märke när det gäller utrustning?
John Whitaker, Kingsland mfl

Vad hette din första häst, eller sköthäst?
Jag har aldrig ägt en egen häst men jag tror att min första sköthäst var Verena på Härnösands RidKlubb, vi var med på alla blåbärshoppningar och klubbtävlingar tillsammans och har tagit massor med rosetter ihop. Min största önskan var att få äga henne, men hon står fortfarande kvar på ridskolan; trots sin nu relativt höga ålder. =)

Hur högt har du hoppat?
1.40 cm

Vad hette den första hästen/ponnyn som du trillade av?
Galento.

Vad hette den första egna hästen/ponnyn?
Aldrig ägt nån egen..
.
Hur gammal var du när du satt till häst första gången?
Måste varit väldigt liten för det kommer jag inte ihåg.

Havre eller färdigfoder?
Beror på hästen, men generellt; färdigfoder.

Har du radio i stallet?
Har ju inget eget stall men har nog aldrig träffat på ett stall utan radio.

Om egen häst bor den i lösdrift eller stall?
Föredrar stall.

Vad är det för färg på stallet?
Vill ha ett litet rött charmigt stall om några år. :P

När red du barbacka senast?
Det var ett bra tag sen, flera år sedan faktiskt. =)

Har du fött upp någon egen häst?
Nej, men hoppas få möjlighet att göra det nån dag.

Brunt eller svart läder?
Brunt.

Bling eller retro?
Bling!!

Vad är finast? Välansat eller vildvuxet?
Välansat, helt klart!

Föredrar du ridstövlar eller skor och shortchaps?
Skor och shortchaps, känns mer ledigt.

Vad är din hästs smeknamn?
-

Har du vunnit någon tävling? Vilken gren?
Ja, hoppning och dressyr.

Har du ridit med pessoabett någon gång?
Ja.

Rider du med pad?
Har man ingen egen häst så bestämmer man inte sånt själv, men om jag får välja så, ja.

Har du en utprovad sadel?
Nej.

Vad har du för transport?
Ingen :P

Favoritfärg på häst?
Mörkbrun med bläs och 4 helstrumpor.

Vilket är ditt bästa fynd och vad kostade det?
Bytte till mig min nuvarande hjälm mot en säng, haha. Älskar den hjälmen så det var ett riktigt kap för min del! :P

Tror du på myten att fuxar har skarpare temperament?
Ja absolut, åtminstonde när det gäller ston!


Kommentarer
marica wiklund

haha, galento! var oxå den första jag trilla av, och fick axeln ur led.. men gud så ja älskade den hästen!

2010-02-21 @ 11:38:23
STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg!

Hej! Just nu har jag en tävling på min blogg för dig som är hästintresserad!

Tävlingspriset är sponsrat utav Charlies Häst & Hund!



Klicka här för att komma till tävlingen:

http://stockholmsjenna.blogg.se/2010/march/tavling-i-samarbete-med-charlies-hast-hund.html

2010-03-04 @ 09:07:42
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Alexandra - Mami till Neville

Viktuppgång är väl aldrig uppskattat i sånna lägen direkt. Jag MÅSTE skärpa mig med mitt ätande efter amningen, jag äter som bara den nu och så kan jag inte fortsätta sen, för då tror väl folk att man är gravid igen ;)

2010-03-10 @ 18:01:16
URL: http://alexiiaa.blogg.se/
Mia

Hej! Tack! Jag vet ju egentligen att jag kan, men det vill hjärnan ändå inte alltid förstå ;)

Självklart blir det någon galopp för tanterna innan terminen är slut, vi börjar på lina.. Men eftersom alla är så otroligt abitiösa i den gruppen dröjer det nog inte länge innan dom kommer kunna prova själv också. Vågar dock inte säga när ännu (:

2010-03-18 @ 18:38:06
URL: http://knasboll999.blogg.se/
sara - Alicias & Manfreds mamma

Vilken söt blogg du har

2010-03-21 @ 09:58:10
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Anonym

barbaemma när ska du börja blogga igen:) hihi

2010-03-24 @ 19:21:54
Therese - Eira Min Ögonsten

saknat mig? :P

när ska du börja blogga igen då? ;)

2010-03-30 @ 22:08:56
URL: http://eiraheidemo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0