Veckans Blogg!

Veckans blogg är en av dom bästa privata bloggarna, den heter http://emmaeliz.blogg.se/
och drivs/skrivs/ägs av Emma Andersson.




Emmas blogg är värderad till hela 7908 svenska kronor, hon skriver lite mindre än 1 inlägg per dag och har för tillfället 2 prenumeranter på bloglovin. Emma började blogga i Mars 2008.
Det senaste inlägget hon skrev heter "Sheleftyou" och las upp
2009-03-23  kl: 19:27:13

Emma Andersson är en färgstark liten pingla i sina bästa år (återigen, same as me). Hon Spenderar sommrarna i Risnäs och resterande del av året i hemstaden Härnösand. Emma är döpt efter "Som en ängel du kom, lilla Emma" men kallas numera mest för Emmasson, för visst känns det alldeles fruktansvärt jobbigt att säga Emma Andersson? Det tyckte iallafall min lillasyster; och vipps, så var Emmasson ett faktum!
Emmasson tror att falukorvar blommar och att rävjävlar är det nyktraste som finns.

MoDo är bland det finaste hon vet, men hon hade förmodligen älskat dom bra mycket mer om dom
hade haft turkosa matchkläder.
Emma bor i en härlig 3:a med sin skånske karl Fredrik och lilla hamstern Gizmo.
Om du någon tappat bort Emmasson, så leta i Birsta City eller på Vägverket.





I Emmas blogg står det en hel del om Hockey, främst MoDo då. Ett erkännande är på sin plats känner jag, det här är ett stort minus för mig. Hockey är det sista jag vill läsa om i en blogg. MEN, det övriga är så otroligt bra att jag har överseende med det hela. För förutom hockey så står det massa roligt om Emmas vardag, hennes shopping och
 hennes humoristiska små dispyter i hemmet.
En härlig blogg om man vill höjja upp humöret en skvätt!




Emmasson är en hejjare på att laga mat och är dessutom utbildad kock.
Hon är från grunden en riktig hästtjej men har nu lagt det på hyllan.
När Emmasson var en mycket liten Emma så tyckte hon att Turtles var det bästa som fanns och om jag inte har helt fel så är hon nog lite småkär i sköldisarna än idag.
Om man har Emmassons mobilnummer så kan man ringa och lyssna på en
mycket älskvärd och musikalisk inspelning till telefonsvarare.
Emmasson på sång, och moi på leksakssaxofon = Spanien de lux!



Vore det inte för att hon hade sin underbara Fredrik så skulle hon nog kunna kapa av en arm för en helkväll
(med allt vad det innebär) med Per Svartvadet.
Någon hon däremot förmodligen inte skulle vilja vakna upp bredvid är Henrik Zetterberg.
 




Följ Emmas blogg du med!



(Fakta och påståenden kommer från bloggen i fråga, Google och mitt egna lilla minne.
Allt som står skrivet i detta inlägg bör tas med en nypa salt och jag tar
helt och hållet ansvar för mina egna påhitt och tolkningar.
Veckans Bloggare har inte kunnat påverka eller kontrollera inläggets innehåll.)


Kommentarer
Emma

HAHAHAHA !! fan vad jag skrattade när jag läste det här ! : ) speciellt det om blommig falukorv och rävjäveln. jag förtränger det , blir påmind om det och förtränger det igen. men likt förbannad blir jag påmind om det IGEN. gång på gång. hahaha : )

2009-03-26 @ 20:03:43
URL: http://emmaeliz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0