Om lata hästskötare och prickiga små hundar!

Nu sover mitt tappra lilla feber-knyte och jag sitter här och ugglar.
Fick ett sms nyss från Sandra som ville gå en sväng med Devonskij!! Vääärsgo säger jag bara!
Har suttit här och åmat mig en bra stund nu för att jag inte orkar gå med honom, och se så fint det löste sig! =)

När jag jobbade på Stall Killigrew/Näsets ryttarcenter i Matfors, så sa alltid min chef, Maggan Bäckström, att jag skulle vara lat.
"Du måste vara lat Emma, då blir man effektiv!"
Och ajaj så rätt hon har!
När man är lat så blir man smart och därmed effektiv.
När man är pigg och glad och full av energi så trallar man glatt ut till hagarna och hämtar in hästarna, en åt gången. När man är klar med det så går man till stallet och hämtar ut nya hästar, även där en åt gången. När även det är klart så går man sedan och hämtar höpåsar.
Är man däremot lat, så går man till hagen och hämtar en häst, in i stallet och tar då med sig en ny häst ut igen plus den hästens höpåse! Och så fortsätter man när man hämtar en, så lämnar man en annan.
Det här går då ungefär 3 gånger så snabbt och man besparar dessutom sina ben dom extra stegen.
Lat smart och effektiv!

Med det här vill jag då rättfärdiga att jag har suttit inne och tjurat över att jag inte orkar gå med Devon tills det av en ren slump dyker upp någon som faktiskt VILL gå med honom.
Mmmm...verkligen samma sak! =D

Hur som helst; Jag är lat, och det tycker åtminstonde en av systrarna Bäckström är bra! =D


Kommentarer
Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare

Maggan är så frän!

2010-06-13 @ 21:07:07
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0