Detta jävla hår!

Jag har ett problem!
Problemet stavas H U N D H Å R och det finns överallt!
Hur bär ni andra hundägare/småbarnsföräldrar er åt?



Sen Nathalii började krypa (eller nåja, fulkrypa, hasa eller militär-crawla kanske är ett mer passande namn) så är det krig här hemma mot Devons överblivna "kostymer" som han slänger omkring sig på golvet.
Det är ju tamigfan hundhår överallt, på golvet, på hyllor, på möbler, på kläder, i skåp, lådor och garderober I maten, på borden på bänkarna. I diskmaskinen, i kylskåpet, i frysen. I fötterna (dom vassa små hårstråna kryper in i fötterna på en och det gör ONT), i badrummet, i sovrummet. På leksaker, på teknik-prylar, på köksredskap...
and so on!
Devon får inte ens vara på övervåningen men ändå är det mängder med hår där också.

Jag orkar inte mer!!   



Ska Devon måsta flytta härifrån för att vår dotter inte ska behöva vara indränkt i hundhår?
Hur många gånger per dag ska jag behöva dammsuga för att det ska vara mindre hundhår på golvet än vad det är kvar på självaste hunden?

Vi dammsuger och torkar golven 1 gång per dag nu och det räcker verkligen inte. Inte ens i närheten.
Jag är less på att städa och det finns inte en chans att jag varken orkar eller hinner städa mer än jag gör.

Ska det vara såhär? Är det såhär för er andra hundägare?

Jag älskar min lilla prick och vill allt annat än göra mig av med honom men om vi inte kommer på någon lösning snart så måste han nog flytta.
Jag vill verkligen ha honom kvar och vi vill verkligen att Nathalii ska få växa upp med djur här hemma. Jag längtar så tills Nuttis är lite äldre och kan leka med honom och få både kärlek och glädje av att ha en hund-kompis.
Men jag kan ju inte se på medans hon drunknar i hår medans jag väntar på dom ögonblicken. Eller?


Så, hjälp mig nu. Överrös mig med tips och råd om hur jag ska få detta att fungera!
Finns det någon underbar borste som fungerar på korthåriga hundar så som dalmatiner? Hittills har jag provat allt som kommit i min väg men inte en endaste borste fungerar det minsta på vår hår-drypande hund.

Ett sista försök, sen får vi nog leta efter ett annat hem åt vår älskade Devon, om än bara för ett år eller så; för det här går bara inte längre!



Kommentarer
hanna

Usch då. Vad jobbigt.

Hur man blir av med eländet har jag inte en endaste liten susning om. Båda de hundar vi haft under bebistiden har fällt så det varit helt sanslöst..

Men inte tror jag ungen dör av att kräla runt i lite hår heller. Dom är inte små länge, snart kryper hon ordentligt och då är det bara händer och knän som blir lurviga.

Håll ut!

2009-03-08 @ 17:28:54
URL: http://ommigochdemina.blogg.se/
Therese - Eira min ögonsten - Tävlingar i bloggen

Usch vad jobbigt... Tyvärr har jag inga tips.

2009-03-08 @ 17:30:06
URL: http://eiraheidemo.blogg.se/
Agnieszka

Vi hade ju en labbe förut... och när Nova var liten så sket on hundhår ibland.... så dem kryper till och med in i blöjan=) eller så fick hon dem i munnen och svalde, vad vet jag!?!



kram kram

2009-03-08 @ 22:13:48
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Agnieszka

JAg tror inte vi gjorde någe speciellt åt det.. mer än damsög varje dag=)

kram kram

2009-03-09 @ 07:34:30
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Sandra

åh, ha kvar han. han är så söt:)

förresten, gillar han långa promenader?;D

skulle jag kunna få låna han någongång så jag har sällskap ut till säbro och tillbaka?:)

kram!

2009-03-11 @ 15:49:24
URL: http://bissje.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0