Ersättningen har flyttat in hos familjen Skafte/Ågren.

Jag har varit lite fundersam på hurvida min lilla dam blir mätt eller inte den sista veckan eftersom hon bara grinar och slänger sig fram och tillbaka när hon ska sova, sen försöker hon äta, sen grinar hon, försöker på andra bröstet, grina, försöka igen, grina osv osv. Och när hon väl somnat så sover hon oroligt och vaknar titt som tätt och gråter och vill äta.
Trodde först att hon bara var inne i en jobbig fas igen men nu kom jag på att hon säkert är mer hungrig, för jag känner mig alltid så tom på mjölk på kvällarna, av någon konstig anledning.
Jag kilade iallafall iväg på affärn idag och köpte lite ersättning, och det var ju det bästa jag gjort på hela veckan tror jag.
Lillhjärtat var ju superhungrig!!
Först tömde hon båda brösten, sen slukade hon även 130 ml ersättning.

Känns så hemskt att vår pys varit hungrig, utan att kunna säga till. =(

Kommer fortsätta amma men komplettera med ersättning på kvällarna, för på dagen verkar det som att mjölken räcker till; hon ville iallafall inte ha nån ersättning när vi provade tidigare idag.

Får prova imorron igen, så att jag är riktigt säker på att hon blir mätt.

Nån där ute som har erfarenhet av ersättning? Hanna? Dela med er, det här är nya grejjer för BarbaEmma!




Kommentarer
hanna

Jag ska dela med mig av heeela min visdom.

Först och främst är det ohyggligt dyrt med ersättning. Sådärpass dyrt att man blir förbannad efter ett tag. Men vad gör man?



Flaskan verkade hon ju ta fint, och smaken lär knappast ha varit nånting nytt och obehagligt om hon drog i sig en sån portion på en gång. :D

Eeeeeh..

Sen är ersättning... vitt. Och eeh, blött?

Diska flaskan kan man göra. Om man har lust.....

:slut på visdomen:



Frågor på det?

2009-01-17 @ 04:20:46
URL: http://ommigochdemina.blogg.se/
Jessica

Tänk på att ersättningen kan ge lite trögare mage än vanligt, ge inte onödigt mycket iom att du bara kompletterar. Det är väl typ allt man behöver veta.



Bestämde rätt så fort här att ersättning skulle ges som kompletteringsmål när det behövs för jag tänkte inte sitta vaken varannan timma vareviga natt igen som jag gjorde med Lorelai. + att jag fick en glagare unge :D

2009-01-20 @ 12:12:19
URL: http://coffeeaddicted.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0