Stress till BVC och viktproblem.

Idag var jag och pajen på BVC, alltid lika trevligt och alltid lika stressigt.
Fast vi inte hade tid förrens klockan 11 så försov jag mig, jag vaknade 10 och insåg att även om jag skulle ha en raket uppkörd i röven så skulle jag aldrig hinna dit i tid. Jag ringde mamma och tiggde skjuts, hon och Ingela hade smitit ifrån jobbet och var och shoppade och mamma hade ingen bil. Men supersnälla mamman frågade snälla Pinglan om det gick för sig att skjutsa sjusovaren till sjukan och det gick tydligen alldeles utomordentligt bra.
Dit kom jag iallafall, i tid och dessutom på rätt dag! Vajjert Emma!

Väl där så supercharmade Nathalii sin helt underbara sjuksyrra, som vanligt. Jag tror hon gillar henne (och det gör jag med, hon är bästast) för alltid när vi är där så tar hon på sig sitt allra finaste humör och pratar och ler och är allmänt sötare än socker.
Vi stötte dock på patrull för första gången där, nej bra!
Lilla gumman har bara gått upp 75 g på 2 veckor.
Känns inge bra alls med tanke på att hon borde gått upp ca. 300 g, och det har hon alltid gjort förut, minst.
Sjuksyrran trodde att det kanske var problemet på våra nyligen påstätta problem med sömnen också.
Hon har börjat gnälla och gnöla på nätterna och vill inte sova, är bara ledsen och missnöjd.
Nu har jag iallafall börjat amma som en galning, får väcka henne hela tiden för att hon ska äta vilket hon iofs gladeligen gör. Det har aldrig varit ett problem att få henne att äta, problemet ligger snarare i att hon sover så otroligt mycket och länge så att det tar på tok för lång tid mellan måltiderna.
Jag vill verkligen inte måsta börja med ersättning och jag tror faktiskt inte att jag måste heller, vi får se nästa gång vi ska dit; den 22/12.
Men vi fixar det här, det är jag säker på.

Nästa gång är det iallafall dags för 3 månaders vaccinationen, det ser jag verkligen inte fram emot men det går ju fort över.
Man får inte stickas på min paj. :(
HERREGUD!! Snart är min lilla älskling TRE hela månader, TRE!!! *panik, tiden går för fort*

Allt annat gick bra på kontrollen iallafall och hon vägde 5375 g och var 61.5 cm lång, hennes huvudomfång var 40.5 cm.




Kommentarer
Agnieszka

Ja tiden går sjukt fort.... och snart är hon 15, finnig och trotsig=)

2008-12-16 @ 07:58:19
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Therese - Eira min ögonsten

Vad tråkigt att hon hade gått upp för lite :(

Men hoppas hon tar igen det nu!



Glöm inte att köpa hem alvedon till efter sprutan! Ifall hon får feber.. (jag kör med suppar)



Jag ska inte på ÖF idag.. Pallar inte.. Men det är ingen panik med grodan heller :)

2008-12-16 @ 10:45:43
URL: http://eiraheidemo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0