Pajsingen sover, sover och sover!!

Tänkte dela med mig av den oerhört intressanta mamma-informationen, Nathaliis sovtider idag (eller igår blir det ju, Måndag).
WoHoooo!!! ropar alla mammor nu, och alla andra stackars människor som inte har några barn skakar på huvudet, suckar och himmlar med ögonen åt mitt helt och hållet onödiga inlägg.
Men det ska ni veta, det här är viktiga grejjer. Minst lika viktiga som färgen och konsistensen på ens barns bajs. Hell Yeah!
Ja, det är alldeles riktigt; man BLIR lite galen när man blir mamma.

Iallafall, åter till den mummsiga, superviktiga informationen. Har alla papper och penna? Here we go!

Klockan 10.00 slår världens underbaraste lilla tjej upp sina vackra blå.
Vi gör oss iordning med buller och brak och kastar oss in i bilen till BVC.
En timme och fyrtiofem minuter senare har gumman pratat slut på all energi och slocknar på en grisblink, klockan är då 11.45.
Sen kommer vi hem och jag pysslar på lite en stund innan jag väcker henne (så att hon inte ska vara vaken heeela natten), klockan är då 14.00 och hon har sovit i ca. 2 timmar.
Sen så leker vi lite med babygymmet, pratar lite och klockan 16.15 slocknar hon igen.
Hon får ligga i vår säng och sover vääldigt bra där verkar det som för hon vill då verkligen inte vakna. Jag ammar henne några gånger men hon vill verkligen inte öppna sina vackra ögon.
När klockan är 20.15 så väcker jag henne. Hon gör allt för att fortsätta sova och slocknar hela tiden fast hon sitter i mitt knä.
Tonny lyckas hålla henne vaken med hjälp av lite bus men klockan 10.45 tvärdeckar hon.
Jag fick göra kväll på henne, tvätta, byta blöja och sätta på pyjamas medans hon sov och inte ens det kunde väcka damen.
Nu sover hon helt underbart fint i sin egen säng bara det är halleluljah för det var ett tag sen och det gör nästan ont i hjärtat när man tittar på sötskurken.

Eller så kan vi ta den korta varianten utan onödigt pladder emellan.
10.00 - Vaknar
11.45 - 14.00 sover
14.00 - 16.15 vaken och fullt ös.
16.15 - 20.15 sover.
20.15 - 10.45 vaken, myser med pappa.
10.45 - Sover för natten.


Det här var då dagens tider och hade jag inte väckt henne hela tiden hade dom vakna timmarna minskat med minst 2 timmar, eller ännu mer troligt, 3.

Sover alla barn i den här åldern lika mycket, 16 timmar har jag hört men Nathalii sover alltid runt 20 om man inte väcker henne hela tiden.
HUR LÄNGE SOVER ERA SPÄDBARN PÅ DAGARNA/NÄTTERNA?


Kommentarer
Marajka

oj, Dante han sover mellan 21 & 6.00 nattetid fast sen powernappar han bara på dagarna. 10-15 min högsyt sen är han vaken några timmar och powernappar se igen nåra minuter! Så inga 16 timmar här inte! Dennishan var däremot som nathali sov jämt!!

2008-12-16 @ 06:14:16
URL: http://weklund.blogg.se/
Emma

men emma , hon brås ju bara på sina päron ;)



vad söööööt hon var på bilderna härnere ! fast hon är ju alltid söt , iofs. tack för kortet förresten ! : )

2008-12-16 @ 08:50:34
URL: http://emmaeliz.blogg.se/
Therese - Eira min ögonsten

Eira sover runt 2-3 ggr per dag.. Ca 1-2 timmar per gång. HÖGST!

2008-12-16 @ 10:48:06
URL: http://eiraheidemo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0