Om att stå med skit upp till knäna..

Jag och Tonny har det ganska jobbigt just nu.
Vi står verkligen med skit upp till knäna och skulle verkligen behöva hjälp.
Tonny har 3 jobb och sover i genomsnitt 4 timmar per natt.
Jag står helt oförmögen att hjälpa honom då jag inte kan gå och jobba med Nathalii sent på kvällarna eftersom hon ska sova då.
Vi har 2 hundar som håller på att ta ihjäl varandra och det blir bara värre och värre för varje dag som går.
Att varje dag måste slita upp Nathalii och pula ner henne i vagnen och släpa sig ut med hundarna är ett helvete. Hundarna tävlar med varandra, sliter, drar och trasslar in sig. Det är kallt, blött, halt, regnigt, snöigt. Ja, alla väderstreck man kan tänka sig passerar varje vecka.
Att ha en hund är ljuvligt.
En ensam hund drar inte i kopplet, en ensam hund (läs Devon) måste inte ut på stört om han inte ska kissa/bajs inne, en ensam hund har ingen att trassla i sig i.
Det är typ...harmoniskt att gå med Devon själv.
Han är lugn och go och min gamla mysiga lilla prick. Precis som när det bara var jag och han, innan Tonny och Nathalii och Bam kom in i bilden.
Alla vi känner vet att vi är trötta och akut behöver hjälp med hundarna, alla vi känner vet att vi har ett spädbarn, alla vi känner vet att Tonny jobbar röven av sig.
Tror ni nån bryr sig?
Tror ni nån erbjudit sig att hjälpa till??
Nää!
För det är så jobbigt! Dom fattar inte att vi orkar m.m
Nä men vi orkar ju för fan inte!
Det var vi som köpte 2 hundar och ingen annan, det vet jag.
Det var vi som skaffade barn, det vet jag också.
Och det är vi som väljer att ha kvar mina 2 jobb fast jag inte kan jobba just nu, det vet jag också.
Ingen annans fel...inte ens lite.

Men jag ställer alltid upp och hjälper till med allt. Det är bara att knysta till så hoppar jag in och hjälper.
Men när vi behöver hjälp, är det nån jävel som bryr sig? NÄ!

Tack så jävla mycket för det gott folk!
Tack!

Och värst av allt. Efter att man klarat sig ur skiten och allt löst sig så säger ALLA(!) "men varför frågade ni inte mig, varför sa ni inget?" Ja men det har vi ju gjort, flera gånger. Men det är ju ingen som orkar.
Bajs på er!
Allihopa!
Nä nu e jag less..

Och sen så kan alla egojävlar därute gå å hänga sig, snacka om att förstöra för alla andra.
Bajsunge!

Nä nu ska jag sluta spy galla över alla och slita upp min sovande lilla bebis och gå med mina helveteshundar.

(ja, jag är arg, tänka sig!)


Kommentarer
anna hasselblad

Vilka syftar du på nu emma?

2008-12-05 @ 15:41:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0