Jag gjorde det!

Min snälla söta barnmorska ringde mig nyss och jag vägrade svara. (mespropp jag vet)
Sen ringde hon igen efter en stund på mobilen och då kännde jag att "va fan det är lika bra att få det gjort" så jag svarade.
Hon undrade om vi skulle boka en ny tid och jag lyckades klämma ur mig att jag helst av allt ville slippa. Hon menade på att det absolut inte var nått tvång och att om jag inte ville så behövde jag självklart inte.
Snacka om att jag gått och oroat mig för ingenting, men så här blir det väl när man inte kan vara rak och ärlig på en gång.
Man behövde iallafall inte göra någon gynundersökning och det andra som skulle göras var väl att prata om förlossningen ifall att man vara rädd eller tyckte att det kändes jobbigt med en ny förlossning eller så. Och det tycker jag absolut inte, jag skulle kunna föda idag igen om det skulle behövas.
Sen skulle man prata preventivmedel om man vill ha det vilket jag inte vill.

Det här har alltså tyngt mig sedan Nathalii föddes? Herregud vad allt skulle vara lätt om man bara fick upp käften och sa som det va ibland.

*suck*

Jaja, nu är det fixat och jag får väl skämmas en stund till för att det krävdes en lögn för att jag skulle lyckas kläcka ur mig det jag ville ha sagt.

Nä..promenad var det ja...
Tjing!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0