Feber och spyor för hela slanten.


I helgen så var mamma, pappa och Ellen i Stockholm och semestrade lite, dom hade väldigt trevligt men fick tyvärr ila hem i en väldig vart och missade därmed poängen med hela resan (julbord, nån spelning och lite släktträff, typ). Mamma och Ellen blev nämnligen sjuka, fick feber och kräktes; pappa kände sig också dålig. Dom tog sig iallafall hem och vilar nu upp sig i hemmets lugna vrå.
Skönt för dom.
Men..
Nu har Tonny blivit sjuk, samma sak förmodligen. Och, gud förbjude, jag är lite orolig om Nathalii också är sjuk.
Hon har varit helt otroligt ledsen och gråtig hela kvällen och dessutom kräkts flera gånger (det gör hon aldrig annars). Har inte kollat om hon har feber än då hon äntligen somnat nu och jag vill verkligen inte råka väcka henne. Får undersöka saken imorron, är hon pigg och glad så var det väl bara lite trötthet som spökade, annars så får jag börna ner på apoteket och köpa alvedon åt henne (för det har jag ju såklart inte hemma, strulmaja).
I vilket fall så hoppas jag att Tonny ska bli frisk fort och att febern ska gå ner under natten, och jag hoppas om möjligt ännu mer att Nathalii inte är sjuk utan är sitt vanliga goa jag imorron när hon vaknar.

Om hon är pigg och glad så ska vi iallafall på Öppna Förskolan imorron och det ska superkul. Har ju försökt ta mig dit 2 veckor i rad men det har skitit sig båda gångerna. Har jag otur så skiter det sig den här gången också, men jag hoppas verkligen att hon bara varit lite gnällig och att det inte är något annat på lur.

Nä nu ska jag äntligen få krypa ner i sängen med mina älsklingar, det är guld värt!

Natti, natti!


Kommentarer
Agnieszka

Ush vad tråkigt när man inte mår bra, och särskillt när dem små inte mår bra... hoppas det inte är magsjuka eller så bara.

kramar

2008-12-09 @ 09:27:52
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Therese - Eira min ögonsten

Tur att ni inte gick på öppna då.. Fast jag gick inte dit heller..



Krya på er!



Du har blivit tilldelad Nobelpriset i mammakunskap i min blogg! Kika in! :D

2008-12-09 @ 17:06:48
URL: http://eiraheidemo.blogg.se/
Hanna

Men dra mig baklänges! En läsare som följer order, hurra!

Headern ja. klappar mig lite på huvet Man ska nog alltid göra sånt runt tre-fyra-fem på natten. Sömnbrist är en underbar musa. :D



Och underverket fyller FYRA stora månader den artonde. Snart tonåring alltså.

2008-12-10 @ 07:02:10
URL: http://ommigochdemina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0