Dator-flytt!

I våran lite konstigt byggda lägenhet så har vi 2 stora rum på nedervånging och på övervåningen har vi 1 stort (vårt sovrum) och 2 alkover (den ena har vi garderober och skötbord i för den sitter nästan ihop med vårt rum) och i den andra har vi haft datarum. Efter att vi klurat ett tag så har vi nu bestämt att Nathalii ska få ha sitt rum i den andra alkoven och att datorn ska vi flytta ner i det andra stora rummet nere, där har vi lite olika saker nu, typ matsalsmöbel, alla miljontals (kanske inte riktigt miljontals men det känns iallafall som så för dom är öööverallt) filmer och cd-skivor plus lite annat.
Men för att kunna fixa denna storslagna förändring så måste vi köpa en ny superduperlång internetkabel (eller vad det nu heter), och det kan vi inte göra förrns det rullat in lite pengar, vilket det gör på fredag.
Men...
Tror ni att Emma kan vänta så länge?
NÄ!
Såklart inte...jag har redan varit och slitit i en massa grejjer i flera dagar men det enda som händer är att det blir ett enda stort råttbo av saker överallt. Jag har spritt ut grejjer i hela lägenheten (och lite utanför också faktiskt) och detta STÖR mig någe så fruktansvärt så ni kan inte tro det.
Jag vill att var sak ska stå på sin plats, damm och sånt skit bryr jag mig inte så mycket om, men prylar...ojojoj, det får inte ligga saker framme, allt måste plockas undan så fort det är andvänt och om någon ställer något på fel plats så nästan dör jag lite,lite inombords.
Åter till saken, nu har jag fått nog på alla saker som ligger överallt så för att ordna upp det hela så kom jag på något så otroligt bra!
Vi kan ju för tusan ha datorn i hallen uppe!
Det enda som finns i hallen just nu är några inbyggda garderober, sen har vi ställt ett litet bord och en korgstol där bara för att fylla ut.

Men, inte nu längre. Bort med stol och bord och kläm in datorn. Hell yeah!
Lite trånht kanske men va fan, jag e nöjd.
Nu kan jag sätta klorna i Nathaliis rum och behöver därmed inte ha massor med prylar överallt att störa mig på.

Emma nöjd=husfrid!

Slutet gott, allting gott!


Kommentarer
Therese - Eira min ögonsten

Kan man inte få se lite bilder på ert hem? :)

2008-12-18 @ 00:59:27
URL: http://eiraheidemo.blogg.se/
Therese - Eira min ögonsten

Ja men det låter bra! Det ska jag nog klara!

Men det får iaf bli efter jul för snart drar vi ut till mamma över jul..

2008-12-18 @ 01:14:46
URL: http://eiraheidemo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0