Vem gör det här mot vår hund?

Vem är den totalt missanpassade jävla hundägaren som låter sin hund attackera fastbundna hundar???

Nu är jag riktigt jävla arg!!

Förra veckan så blev Devon biten i örat utanför ICA, när Tonny kom ut så var den stackaren helt blodig och efter en snabb koll så såg vi att det kom ifrån hans öra. Två jack som omöjligt kan ha tillkommit av något annat än ifrån ett par vassa tänder.
Han blödde i mer än 12 timmar och det var blod både här och där.
Stackars hund, men vad gör man?



Idag var Tonny och jag in en snabbis på ICA och köpte bajspåsar.
När vi kommer hem så ser vi att han har blivit biten på låret, vid röven typ.
Vad är det här?
Vem fan låter sin hund springa fram till ensamma, bundna hundar?

Devon kan mycket väl ha startat det hela, han är långt ifrån nån ängel när det gäller andra han-hundar. Men för att kunna starta nått så måste den andra hunden vara alldeles för nära till att börja med.
Jag blir så jävla arg!!

När vi bodde på Köpmangatan så handlade vi ofta på Hemköp, vilket också gjorde att Devon ofta satt utanför och väntade.
Det gick alltid bra och Devon, som för övrigt är en riktig livsnjutare brukade sitta och titta på folk och bara dega.
No problemas med andra ord.
Sen så kom några invandrar-ungdomar på att han blev arg om man kastade saker på honom, t.ex ölburkar, sten osv, så dom började sysselsätta sig med det.
Jag har flera gånger kommit ut och sett dom små snorungarna springa därifrån skrattandes medans Devon skäller hysteriskt och är grymt stressad.
Detta har resulterat i att han skäller när folk går för nära honom, vilket i sin tur resulterar i att folk håller på att skita i brallan när dom går förbi.
Folk blir arga och jag får skämmas, för att dom där jävla ungarna varit elaka mot min lilla snälla hund.
Sånt här gör mig förbannad.

Sen så har jag, mer än en gång. Varit med om att folk sparkat till honom när dom gått förbi när det är mycket folk och trängsel, sen väst någonting i stil med "Jävla mördarhund", "Hundjävel" eller "Sånna ska inte få vistas i stan"
Det här är alltså medelålderstanter som vi talar om.
Skandal!

Min hund älskar alla människor, han vill gärna hälsa på alla och förstår inte att alla inte vill hälsa på honom.
Jag förstår att det finns människor som är rädda, som är allergiska eller som helt enkelt inte tycker om hundar.
Men måste man sparka på en hund för att den sträcker halsen mot dig och vill säga hej?

Devon har fått lära sig att vissa människor är elaka, och så även vissa hundar.
Tråkigt, fruktansvärt, hemskt och inte minst sorgligt!


Ni får ursäkta överflödet av svordommar.


Kommentarer
Agnieszka

Ush vad arg jag blir när jag läser ditt inlägg... så jävla fult gjort av alla dessa människor som tror sig vara sååå mkt bättre än alla andra. Om jag skulle vara er skulle jag gå till polisen..... kan tänka mig att det är fler hundar som blivit bitna där utanför affären... och då kanske dem andra ägarna sett någe och gått till polisen. Hoppas att denna människa som låter sin hund bita andra hundar själv blir ordentligt biten en vacker dag. kramar

2009-04-10 @ 10:51:13
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Leeza

Suck.. vad säger man???



Å sen när blev en prickig kalv en mördarhund?? =)

2009-04-20 @ 23:36:23
URL: http://leezawj.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0