Hello love.

Efter många år isär, har vi nu haft ett kärt återseende.
Efter många år av sveda och klåda, år av ångest inför varje besök i duschen.
Så helt plötsligt....


...en kärleksfull återförening.


Nivea duscholja - Kärlek på flaska.

Det är var min favorit i tonåren men av någon underlig anledning (troligen en ekonomisk sådan) så har jag bara användt snål-tvål dom senaste åren. Ni vet "Gunrys familjetvål" eller något annat billigt storpack.
Snål-tvål är förödande för min torra stackars hud och dessutom väldigt dyrt då jag måste använda barnens svindyra hudkräm för att inte torka sönder. Huden svider när jag kliver ur duschen och det bränner satan när jag smort in mig.
Nu hittade jag igen min gamla älskling och va fan? Jag har ju inte ens torr hud?
Det var den där snål-tvålen som förstörde huden!
Vips så var huden mjuk och babylen precis som det ska vara. Me like!
Nu sitter jag ock fantiserar om att hinna ta en snabbdusch mest hela dagarna... =)


Kommentarer
Agnieszka-2barnsmorsan

Ett tips är att smörja in sig med Olivolja innan du kliver in i duchen, och köpa en riktig olivtvål som du tvättar dig med! All tvål som får huden att bli len är skit, för det tar bort hudens egna fett som behövs som skydd, därför får man ont och blir torr!



kramar

2012-04-01 @ 14:01:55
URL: http://agnieszka.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0