Vardag - blod, svett och tårar.

Nu är vardagen igång igen med allt vad det innebär.

Idag är riktig skitdag, allt blir bara fel och jag är för trött för att orka med mig själv.
Dagen började med att Theo bajsade ner sin nytvättade pyjamas och mitt nybytta lakan. Som vanligt då med andra ord.
Nathalii sov i sitt rum till klockan 6 i morse (vilket är jättebra) men sen så somnade hon inte riktigt om och har därför varit trött och grinig hela dagen men jag kan inte få henne att somna eftersom Theo grinar varje gång hon håller på att somna och hon grinar varje gång han håller på att somna.
Sen så börjar det forsa blod från min näsa, precis som det gör varenda jävla dag. Det beror förmodligen på sömnbrist, men det är ändå riktigt irriterande och jobbigt.
Magkatarr har jag också fått igen, eftersom jag alltid stressar i mig maten eftersom Theo ALLTID vaknar och gråter när jag ska äta. Har till och med slutat äta på dagarna på grund av det, ingen idé när man ändå får ont i magen så fort man försöker äta.

För en stund sedan så hör jag ett skvalpande ljud när jag ligger i sängen och ammar Theo; Då har min stjärna till dotter tagit av sig blöjan och lagt sig under sängen och kissat, typ 700 liter. *suck*
Spolar av henne i duschen medans Theo ligger i sängen och gallskriker. Sen ger jag henne duschslangen och lite leksaker och sätter på vattnet på lågt tryck så att hon kan sitta där och leka en stund. Jag ammar klart superledsna Theo och ligger kvar en stund hos honom tills han somnar.
Sen kryper jag omkring under sängen och torkar kiss tills nuttan gormar "Blubblor mamma!! BLUBBLOR!!!" bara det att vi har slut på badskum så jag antar att hon roar sig med något annat. Och mycket riktigt så har hon hällt ut all duschtvål över hela golvet. Jag blir argare än jag borde och hon blir ledsen (jag blir ytters sällan arg så när jag blir det blir hon ofta ledsen och gråter). Känner inte att jag orkar vara lika lugn och förstående som jag brukar när jag är såhär trött. Känner mig som en skurk och blir ledsen när hon blir ledsen.
Blir ännu mer ledsen för att jag inte ens kan få böla ifred utan att nån rycker i mig.

Så har dagen flytit på, med skrik och grin och bråk. Egentligen är det kanske inte mer än vanligt men eftersom jag aldrig får sova riktigt så orkar jag inte reda upp allt med ett leende.

Jag är helt jävla slut.

Nu har iaf Theo vaknat och ligger här bervid mig och pratar, Nathalii har duschat klart också och sitter i sängen och leker med en liten kaffekanna och ett gäng nappar som hon stoppar i och ur. Nu ska jag ta och leka lite med dom och hoppas att vi slipper allt för många incidenter under resten av dagan.


Hoppas att ni har en bättre dag än vad jag har. =)


Kommentarer
Agnieszka-2barnsmorsan

Ohh vad jag känner igen det där.... var också ett vrak i början när Elton föddes. Fast å andra sidan känns det inte som om det är enklare nu heller:)



Kram på dig

2010-09-06 @ 15:27:02
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Tonny

du e stark sötnos, o de finns dagar där allt går skit tyvär finns dom, men jag vet e du e stark o klara av dom: )

men de kommer bli bättre de vet jag: ) älskar dig emma.

2010-09-06 @ 15:52:23
Agnieszka-2barnsmorsan

Ibland är det ju faktiskt skönt att bara få höra att det finns andra som har det likadant, man känner ju sig så jävla ensam annars!



Hoppas ni får en fin dag!

kramar

2010-09-07 @ 09:39:31
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Agnieszka-2barnsmorsan

Jag tycker oxå det är skittrist med löste annars, men med dessa fina te-silar så blir det så mkt roligare att använda löste!

2010-09-07 @ 09:46:47
URL: http://agnieszka.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0