Sovande barn

Efter 2 latte så börjar hjärnan så smått starta upp igen, känner mig iaf som lite mer människa. =)

Theo har sovit dåligt dom senaste nätterna så jag är verkeligen helt död, jag kanske är krävande men 2 timmars sömn duger inte åt mig. ;)
Nathalii däremot sover bara bättre och bättre och sover allt oftare hela nätterna i sitt eget rum. Ibland kommer hon in till oss men inte förns 6 på morgonen och 1 ynka timme med henne i sängen kan jag helt klart leva med. :P

Tänk att för ungefär en månad sedan så sov hon 100% i vår säng, DET var verkligen ingen höjdare; 4 pers i en dubbelsäng. :S
Vi gick sååå länge och fasade över att tredje världskriget skulle bryta ut här hemma den dan vi skulle ta tag i hennes sovande. Men nejdå..10 minuters gråt vid läggning i 3 dagar  ungefär sen så var det klart! Vi sitter fortfarande brevid hennes säng tills hon somnat men har börjat gå ut några minuter då och då utan protester från hennes sida, sen när hon ropar så kommer vi igen. Jag vägrar låta mina barn gråta sig till sömns så det får hellre ta den tid det tar men att vi får trygga barn som somnar fridfullt. :P

Theo sover i vår säng ihopklistrad med mig typ, mysigt som tusan men man är inte speciellt utvilad när man vaknar på morgonen. =)
Vi ska nog försöka oss på att få honom sova i sin egen säng igen, nu när hans mage inte är lika jobbig. Har försökt få honom att sova själv men redan från natt 1 så har han totalvägrat. Han sover bara själv om han får sova på mage men jag vågar verkligen inte låta honom göra det på nätterna. På dagarna sover han alltid på mage men då ligger han i vagnen brevid mig hela tiden, så då kan jag ha stenkoll på honom.

Nä nu börjar det här inlägget rusa iväg, jag måste ta tag i det gigantiska berget med rentvätt innan Theo vaknar igen. =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0