Strike a pose!

Alexander flyger som en vante.



Ingen levande människa kan väl ha missat studsmattornas intåg i svensson-världen.
På var och varannan gård finns det en jättestudsmatta, och på var och varannan studsmatta hoppar det 20-, 30-, 40-, och 50-plus åringar som plötsligt blivit 5 år igen.

Det är onekligen ganska underhållande att stå och kolla på alla studsfantaster, speciellt dom äldre varianterna.

När jag var liten och man var på något trevligt sommarland eller liknande så fanns det i regel alltid jättestudsmattor eller "hoppkullar", vilket i regel alltid också var väldigt populärt.
Extra roligt var det ju såklart om pappa hoppade så att man flög omkring som en liten vante.
Idag flyger man inte som en vante längre, man flyger inte så mycket alls faktiskt.

Jag är en av få som alltid står kvar på marken och förundrat tittar på, istället för att köra vant-grejjen.
Jag är rädd att jag ska få nått slags fnatt om jag studsar iväg som dom andra, tro att jag är 5 år och försöka mig på avancerade volter och bryta lårbenet.

Men om ni nån gång ser mig flyga runt i luften som en liten vante, ring då 112.
För lårbenet ligger med all säkerhet illa till.

Nathalii kör den mer säkra varianten på studsmattan...än så länge i alla fall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0