Somna 2 på natten, vakna 5 på morgonen & somna om 1 på dagen..

Vi har det lite jobbigt med Nathaliis sovtider just nu, hon har börjat att vakna mitt i natten och vilja vara upp. Bara gråter och skriker tills man tänder lampan, så är hon superglad och vill vara uppe och "prata" och busa.
Att försöka få henne att sova är helt lönlöst. Vi vet faktiskt inte vad vi ska ta oss till, vi är verkligen helt vilse i det här!
Och det värsta är att hur mycket vi än försöker så blir det bara värre och värre. Inatt somnade hon när vi gick hem vid 2, då kan man ju tänka sig att hon ska sova hela natten, precis som hon alltid gjort förut. Men icke! Vi kom isäng 03.30 efter att vi gått hem och hämtat hundarna, gått en tur med dom, gjort kväll med allt som det innebär. Nathalii sov från det att vi la ner henne i vagnen hemma hos mamma och pappa vid 2-tiden och sov tills klockan var 5 på morgonen.
Behöver jag säga att jag vara trött??
Efter 2 timmar så kliver Tonny upp och tar henne så att jag får sova. Klockan 12 deckar han och klockan 1 får jag henne att somna.
Hon brukar aldrig vara vaken så många timmar i sträck och hon brukar aldrig heller sova så kort stund på natten, speciellt inte om det varit mycket intryck och lång vakentid på dagen.
Idag har hon däremot varit helt utslagen och det går knappt att väcka henne, börjar bara gråta och skrika om jag försöker väcka henne. Hon har bara varit vaken ca. 2 timmar på hela dan sen hon somnade klockan 1.

Hur har det blivit såhär? Och framför allt hur ska vi få henne att sova på natten?
Kan tillägga att hon allmänt har en väldigt jobbig och gnällig period just nu då det händer mycket och hon lär sig mycket, kanske det som spelar in?

Kom igen nu alla mammor och pappor,hjälp oss att få ordning på hennes nya konstiga sovtider!!!


Kommentarer
Therese - Eira min ögonsten

Tyvärr har jag inga tips.. Eira sover bra om nätterna tack och lov..



hoppas det löser sig för er!

2009-01-02 @ 12:40:19
URL: http://eiraheidemo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0