Utmanad!

Jaha, då har man blivit utmanad av Therese. Jag ska alltså erkänna mina synder gällande miljön, vad man gör bra, dåligt och vad man kan förbättra.

3 bra saker:

1.
Jag går nästan överallt eftersom vi inte har någon bil.

2. Jag köper alltid så miljö/djurvänligt som är möjligt.

3.
Jag kör aldrig halvfulla disk/tvätt-maskiner och kör alltid med lägsta möjliga grader.

3 dåliga saker:

1.
Jag sorterar ingenting längre, mest på grund av platsbrist.

2.
Jag låter ofta datorn stå på dygnet runt. Och tv, sterio mm är alltid på stand by.

3.
Jag använder en-gångs blöjjor, bara för bekvämlighets skull.
(eller det är ju inte JAG som använder blöjjorna men ja köper dom ju.. =P )

3 saker jag skulle kunna bli bättre på:

1.
Börja sopsortera såklart.

2. Andvända lågenergi-lampor.

3.
Inte tvätta kläderna så ofta, utan vädra ur dom istället om dom egentligen inte är smutsiga.


Jag skickar utmaningen vidare till alla som känner sig manade.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0