Smakisar.

Nathalii har börjat smaka lite mat och tycker att det är supergott! ...nä, hon hatar det. =)
Hon ryser i hela kroppen, gör en oerhört missnöjd min och gör sitt yttersta för att få ut allt ur munnen.

Först provade vi potatispuré, det var allt annat än någon hit.
Vi provade 2 dagar i rad men det var nästan ännu värre på dag 2 så vi tänkte att hon
fick slippa i en vecka innan vi provade med något annat.
Tycker ni det ser ut som att det är gott? =)

Stackars liten, ser ju helt förstörd ut..



Sen provade vi majspuré med hopp om att det skulle passa damen bättre, det var kanske inte riktigt lika farligt som potatisen men gott var det då rakt inte!


Vi har även börjat med lite gröt-smakisar på kvällen för att hon så småningom ska
kunna äta gröt varje kväll och sova lite bättre på det.
 Det är helt klart det bästa men ändå långt ifrån godkänt.


Jag har även gjort massor med puréer som jag fryst in,
 Ärtpuré, Broccolipuré, Palsternackspurè och Morotspuré.
Min unge ska då inte äta burkmat! =P


Kommentarer
hanna

Min unge äter burkmat som en häst!

Hett tips, doppa skeden med mat i lite smaskegotte-efterrätt, så lär hon sig tycka om att äta. :)



Underbara äckelbilder förresten. Förstora upp!

2009-02-01 @ 11:50:39
URL: http://ommigochdemina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0