Rutiner och tuggummihjärnor.

Jag tycker verkligen att det är så sjukt skönt att vi äntligen fått bra rutiner.
Förut var ingen dag lik den andra och i längden så blev det rätt så tärande.

Så här ser våra dagar ut nu:

07.30- Plutt vaknar och äter frukost i form av en flaska ersättning.

10.00- Dags för förmiddags-tuppluren, äter en till flaska ersättning.

11.30- Vaknar

12.00- Lunch i form av nån smaskig barnmat.

12.30- Lågprommis med Devon + eventuella ärenden.

14.00- Mellanmål i nån form av fruktpuré, med t.ex havre eller yoghurt.

15.00- .Eftermiddags-tupplur, oftast i vagnen.

17.00- Vaknar.

17.00- Middag, barnmat och fruktpuré till efterrätt.

20.00- Sova för natten, äter en stor flaska ersättning.



Tycker att det flyter på rätt bra och att hon äter bra nu, skulle dock gärna vilja att hon åt välling istället för ersättning men hon totalvägrar hur jag än gör. Får väl se om det vänder i framtiden, men just nu så får hon fortsätta med ersättningen. =)
Vissa tider diffar lite, speciellt på efttermiddagen. Men på morgonen är hon som en klocka, vaknar nästan exakt på minuten 07.30 varenda dag. Jag däremot är allt annat än en klocka när jag vaknar. Min hjärna är som tuggummi när jag slår upp mina 750 kilos ögonlock och kroppen vill inte riktigt röra på sig ännu. Vi lunch tycker min kropp att det kan passa sig att kliva upp, så tycker även min hjärna så dom första timmarna i vaket tillstånd är jag nog mer död än levande. =)

Så om ni någon gång kikar in i vårt sovrum klockan 07.30 så kommer ni se en kvittrandes glad, ursöt liten unge som klättrar på sin mamma. Mamman kvittrar däremot inte, utan hon ligger som en död sill i sängen efterssom all hennes kraft går åt till att försöka öppna åtminstonde ett öga...





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0